Nitmiluk NP wandeling

16 oktober 2013 - Nitmiluk, Australië

Onverwachts ontbijtbonnen gekregen, dus om 08.00 uur op naar het ontbijt. 08.00 uur blijkt wel wat laat, het zijn dan de restjes: messen op, water koud, nog maar net 2 borden etc. etc. Daarna maar de stoute, sorry! bergschoenen aan getrokken en op naar de Baruwei uitkijkpunt welke een mooi zicht geeft op de Katherine river en een tipje van de sluier op de Katherine Gorge (kloof).

IMG_4819IMG_4826IMG_4827IMG_4818IMG_4816IMG_4829

Geen foto van Astrid die nu samen met 2 Japanners een zwart muskieten net om haar petje heeft om al het wild (vliegjes) van haar af te houden, en dat lukt! Eenmaal terug toch de waterflessen met flessen water uit de winkel gevuld, de waterleidingen halen het water weliswaar uit de schone (?) Katherine river maar de rubberren leidingen liggen in het zand en na een 1/2 uurtje water tappen is het nog steeds heet, wij hebben dan ook gedoucht met koud water, wat dus heet is. Op naar Katherine om water te halen, en ja hoor, 39 graden. Onderweg nog even gezien wat er gebeurt als de benzine op is, dan haal je de Airstrip niet die 100 meter verder ligt.

IMG_4830IMG_4831IMG_4832                    IMG_4833                       IMG_4834

We hebben de dag verder doorgebracht aan de pool, we denken met een water temperatuur van > 30 graden.

IMG_4835