Van Darwin naar Point Stuart

11 oktober 2013 - Point Stuart, Australië

Wij waren niet rouwig om Darwin te verlaten. Alleen maar tegen huizen, appartementen aankijken is niet echt ons ding, maar we hadden wel ruimte in het verblijf. Nog even wat drinken ingeslagen, want uit de beschrijving bleek dat er niets in de buurt was. Ook kregen we het advies om je tank vol te gooien in Bark Hut Inn, laatste mogelijkheid om te tanken voorlopig.

.IMG_4450IMG_4451IMG_4452IMG_4454IMG_4455IMG_4453

Was ook waar, want het werd steeds rustiger op de weg. Alleen hebben we wel heel veel road trains gezien, sommigen wel met 5 aanhangers.

IMG_4448                       IMG_4449

Nog even een afslag gemaakt naar een uitkijkpunt, Gouzens lookout, nou ja even, 20 km. omrijden op een dirty road. En heet dat het was, ongeveer 36 graden.

IMG_4458IMG_4459IMG_4463

In Point Stuart aangekomen, de weg ging ook niet verder, was het wel even slikken. De Lodge ligt naast een moesson wijnstok bos en is een onderdeel van een oude vee-station, maar je bent verstoken van de wereld, dus afhankelijk van wat daar is. En dat is.....een kleine kamer, wel met airco, maar dan versta je elkaar gelijk niet meer als die aan is, badkamertje, geen kasten voor je kleding, gelukkig wel een zwembadje. Daar hebben we wel gelijk gebruik van gemaakt, nadat we de ijskast van binnen mierenvrij hadden gemaakt. En eindelijk dan, kangoeroes liepen er volop in het wild en daar deden we het toch voor. Ook heel veel witte papegaaien in bomen.

IMG_4465IMG_4466IMG_4468IMG_4473IMG_4508IMG_4502IMG_4477IMG_4491IMG_4480

Daar je helemaal afgelegen zit, moet je ook hier eten. Ben benieuwd wat er allemaal is en vers kan het nooit zijn, want ondanks dat het een groot terrein is met heel veel tenten en huisjes, 4 onder 1 dak, zie je er niemand.
We proberen te genieten van de natuur en de vogels, maar binnen hoor je die niet vanwege de airco die boven alles uitkomt.
En nee, ook hier is geen internet, terwijl dat wel in de beschrijving stond. Balen........
Alhoewel het eten door de magnetron is gevlogen (kip) was het korstje met parmazane lekker, alleen wel wat droog.

IMG_4484IMG_4487IMG_4483

Toch maar geklaagd over de kamer:

1. Deur sluit en verschaft muggen andere insecten vrije toegang.
  2. Bed kraakt als een gek, zeker door een kangaroo misbruikt!
  3. Mieren in de koelkast, badkamer e.d.
  4. Rammelende en trillende airco.

Nieuwe kamer is oké, nog steeds wel iets onder onze verwachtingen.

Dit is het transportmiddel van de schoonmaakploeg (alhoewel, schoonmaken is een te groot woord). Volgens ons werd het gedaan door oma, want het is een familiebedrijf, en haar kleindochtertje van een paar jaar reed mee en mocht de handdoeken dragen.

IMG_4698IMG_4699