Halkett Lodge, West Melton

31 oktober 2013 - Christchurch Airport, Nieuw-Zeeland

De vlucht met de Emirates begon nogal chaotisch, al met al toch redelijk op tijd in Christchurch aangekomen, snel de auto gepakt en een nieuwe telefoonkaart gekocht, nu van Vodafone.
Het is nogal vlak hier maar de bergen zie je al liggen en......lekker temperatuurtje, 20 graden.
Aangekomen in de lodge, werden wij hartelijk begroet door Scott. De kamer is groot, de huiskamer ook en omdat wij de enige gasten zijn, ruimte genoeg. Alleen jammer dat je voor de badkamer naar beneden moet, dus ook voor de toilet. De badkamer moet je delen met eventuele andere gasten, maar die waren er niet. Deze B&B was niet alleen met ontbijt maar ook met diner.

IMG_6318IMG_6326IMG_6330IMG_6320IMG_6321IMG_6322IMG_6323IMG_6327IMG_6328

s'Avonds de huisgenoten van Scott getroffen, een jongeman, Eric, zoon van Robbert, een Nederlander die hier al 18 jaar woont en oorspronkelijk uit Delft komt. Hij heeft het huis zelf gebouwd. Tijdens het diner (wat echt heel lekker was) kwamen de verhalen natuurlijk snel over de aardbevingen aan de orde, en wat bleek.......de nacht, voordat wij kwamen, was er weer eentje geweest, 4,6 op de schaal van Richter, maar......dat blijkt hier normaal te zijn. De volgende ochtend waren wij echt verbaasd dat wij onder het dikke dekbed het niet warm hadden gehad, gewoon lekker, maar dat kwam omdat het buiten echt koud was, nachtvorst zei Scott (weerberichten geven 2 graden aan) en het voelt echt of het vriest, dus gauw de warmere spullen aan, maar....daar hebben wij niet al te veel van mee, dus misschien kopen, kopen, kopen, kopen!
Na het ontbijt allerhartelijkst afscheid genomen met de nodige adviezen wat wij nog allemaal kunnen bezichtigen.