Harbour Bridge en Sydney Opera

28 oktober 2013 - Sydney, Australië

Donkere wolken boven Sydney, vannacht heeft het ook geregend. Toch maar naar de Harbour Bridge gelopen, via "De Rocks, uitgaanswijk van Sydney" je hebt 2 keuzes om de brug over te lopen:

1. Via het normale voetpad of;
  2. Over de bogen met veiligheidshaken en kabels zit je dan vast aan de brug.

IMG_5830IMG_5844IMG_5853IMG_5833IMG_5834IMG_5835IMG_5855IMG_5862IMG_5868IMG_5914IMG_5918IMG_5870IMG_5875IMG_5876IMG_5880IMG_5892IMG_5910

Wij hebben toch maar gekozen om het normale voetpad te nemen, Astrid heeft nog wel foto's genomen van toeristen die over de bogen zijn gelopen.
Vanochtend hebben wij bericht ontvangen dat de tour naar de Blue Mountains gewoon door gaat, dus dat wordt morgen een vroegertje. Vanmiddag hebben wij de tour in de Opera en aansluitend het Latijns muziek concert.

De tour was heel interessant. Je mocht verschillende theaters bezoeken, kreeg uitleg erover, videofilmpjes werden getoond en het verhaal over de ontwerper, Jorn Utzon, werd verteld, wat al uitvoerig beschreven staat. Ook de grote/hoofdzaal kregen wij te zien, waar s'avonds het concert gegeven zou worden.

IMG_5895IMG_5900IMG_5905IMG_5908IMG_5891IMG_5885IMG_5888IMG_5884IMG_5846IMG_5842IMG_5841IMG_5840IMG_5849IMG_5826

Vanwege het 40 jarig bestaan was deze avond de kroonprins en zijn vrouw van Denemarken (de ontwerper was een Deen) aanwezig (niet bij ons concert en wij hebben hen ook niet gezien), maar er liepen een heleboel dames in gala en heren in nette pakken. Daar staken wij behoorlijk bij af in onze kloffie. Maar er was duidelijk aangegeven dat er geen dress-code was. Logisch, anders zou er geen toerist meer de opera bezoeken.

IMG_5925IMG_5927IMG_5931

Tja, het concert!!!!! Iedereen die ons kent weten dat wij cultuurbarbaren zijn, alhoewel Zuid Spanje met alle kathedralen vonden wij echt mooi.

Maar zeg nu zelf, als je leest dat er een concert komt wat Latin Fever heet, dan verwacht je toch een beetje temperament en actie. Dus nee.......het was hoofdzakelijk klassiek. Er traden 2 zusjes, Katia en Marielle Labeque op, die absoluut grandioos piano speelden. Met heel veel violisten, bas, fluit en ga zo maar door.

IMG_5936IMG_5944IMG_5946

Na de eerste pauze was de zaal al voor een kwart leeg, maar wij bleven netjes zitten. Er scheen een heel bekende dirigent nu te komen, Miguel Harth-Bedoya, maar het werd nog slaapverwekkender (vonden wij dan). Daarna was het gelukkig afgelopen en hebben wij bij een lekker biertje nog wat foto's gemaakt van Sydney by night.

IMG_5954IMG_5961IMG_5951

Morgen vroeg op, want wij worden 7 uur opgehaald.