Litchfield national park

19 oktober 2013 - Litchfield National Park, Australië

Aangezien het weer heet wordt zijn wij vroeg op weg, als eerste naar de Magnetic Termite Mounds. Hele velden vol met deze heuvels en de 2 oudsten ook nog even apart op de foto genomen.

IMG_4994IMG_4999IMG_5004IMG_5005IMG_5008IMG_5012IMG_5014IMG_5015IMG_5017

Op naar water, het was om 09.00 uur alweer 33 graden, naar de Buley Rockhole. Het zijn net allemaal kleine zwembaden onder elkaar, sommigen zijn erg diep en daar kun je dus van grote hoogte inspringen. Gek genoeg is het water niet koud, we schatten zo'n 25-26 graden, dus lekker.

Aangezien wij niet de hele dag met natte zwemkleren aan willen lopen/rijden, even alleen de benen erin, best glibberig.

IMG_5018IMG_5019IMG_5020IMG_5021IMG_5022IMG_5024IMG_5026IMG_5027IMG_5029IMG_5031IMG_5036IMG_5039

Bij Florence Falls was het enorm druk, wij zijn dan ook doorgereden en later op de dag hier weer gestopt, en.......nog drukker, grote autobussen vol met toeristen. Tussendoor hebben wij nog Lost City bezocht, eigenlijk een 4WD route, maar met onze auto ging dat prima. De persoon die Lost City heeft bedacht was blijkbaar ook lost met zijn voorstellingsvermogen, voor ons was het een hoop stenen. (Later in zwembad gemerkt dat de Aussies hier helemaal wild van zijn en zij begrepen dan ook niet waarom wij zo bekoeld waren, waarschijnlijk het lekkere water in het zwembad)

IMG_5040IMG_5042IMG_5045IMG_5047IMG_5049IMG_5044

Bij de Tolmar Falls zijn wij maar weer gauw gedraaid, piepklein watervalletje en dus naar Florence Falls terug gereden, zie eerder in dit bericht.

IMG_5064IMG_5068IMG_5070

Eenmaal weer in onze Cabin, heeft Astrid snel de was gedaan en ik de auto gewassen. De auto mag niet op dirty roads en zeker niet op 4WD routes. Het vuil verraad echter dat wij ons niet aan de regels hebben gehouden, dus maar snel even schoonmaken......en om 15.00 uur wederom een fikse onweersbui met lekker veel regen, voordeel: het koelt dan heerlijk af. En oh ja........om nek, hoofd, borst, neus, oren etc. goed te beschermen tegen de zon (vooral nodig als wij hierna in Alice Springs zijn), is een hoed met rand nodig. Astrid heeft er een genomen in modieus groen met ingebouwd netje (alleen zoals zij het draagt kan ze zonder meer meedoen met prinsjesdag), ik heb een soort van cowboy versie met ingebouwde airco. Zie de modeshow!

IMG_5061IMG_5067IMG_5066

En vanavond was er weer een gezellige Travelessence reünie. Tanja/Mischa, Tineke/Bert waren ook hier aangekomen, dus met zijn allen hebben we gegeten. Alleen ging om 20.00 uur het licht uit, dus moesten we weg. We mochten wel blijven, maar dan wel in het donker!!!!!!!!