Mossman Gorge

5 oktober 2013 - Mossman Gorge, Australië

Vanochtend vroeg richting Mossman Gorge op advies van onze gastheer, Stephen, daar het s'middags veel te druk wordt. Dit doordat het zaterdag is en schoolvakantie. Later bleek het ook een heel goed advies te zijn geweest. Er waren 3 opties om daar de dag door te brengen, maar wij deden geen van dit en besloten vanaf de parkeerplaats te lopen i.p.v. de bus te nemen. Super sportief, eigenlijk gestoord met die hitte, maar het luie zweet is aan alle kant eruit gelopen.

IMG_4034IMG_4041IMG_4040IMG_4081IMG_4042IMG_4090

Logisch, eerst 3 kilometer naar het bos, toen 5 kilometer in het bos en daarna weer 3 kilometer terug. Onderweg kwamen we borden tegen die aangaven dat het gebied van de Aboriginals was, dus verboden voor ons.

IMG_4035IMG_4089IMG_4036

In het bos ging het natuurlijk dan weer omhoog, dan weer omlaag, smal, soms glad, bloedheet, maar de bomen gaven gelukkig ook veel schaduw. Prachtige bomen trouwens met een enorme diversiteit.

IMG_4045IMG_4054IMG_4057IMG_4049IMG_4065IMG_4048IMG_4051IMG_4038IMG_4059

Ergens helemaal boven werd je beloond met een beekje met ijskoud water. Je kon er zwemmen of pootjebaden. Het was er vrij rustig, daar de meeste mensen beneden bleven. Het was ook best een klim, maar we hebben het gefixt en terwijl ik dit schrijf, hebben we al heerlijk gezwommen en zitten nu te relaxen met een biertje en chips. Hebben we wel verdiend, vonden we en het was de laatste mogelijkheid hier, want morgen trekken we verder.

.                    IMG_4036                    IMG_4037IMG_4068IMG_4060IMG_4075                              IMG_4074IMG_4069