Papillon B&B in Mossman

2 oktober 2013 - Mossman, Australië

Oorspronkelijk bekend als Mosman - de naam werd veranderd om verwarring te voorkomen met de Sydney voorstad van Mosman - het is gelegen op de Captain Cook Highway 75 km ten noorden van de regionale stad Cairns , en 15 km ten oosten van de Mount Carbine Tableland. Mossman Gorge, een populaire attractie in Daintree National Park, ligt ten westen van de stad. Suikerriet landbouw is een belangrijk aspect van de lokale economie, met Mossman Centraal Molen, de enige suikerfabriek in de wijk, de verwerking van de stok voordat het naar het verzenden van Cairns voor de scheepvaart in eigen land als internationaal.

De oprichting en de verdere groei van Cairns en de voltooiing van de Cairns Railway omhoog door de Barron Gorge in 1891, gaf een meer directe poort naar het achterland, maar in deze periode, werd vastgesteld dat de wijk Mossman geschikte grond bevatte voor suiker-teelt. De oprichting van de suikerfabriek in Mossman vormden de kern van de stad, die groeide ten koste van Port Douglas.
De wijk werd bediend door twee aparte 2 voet (610 mm) spoorbreedte tramsystemen. Deze konden tegelijkertijd passagiers en algemene goederen, zoals suikerriet vervoeren. De Mossman wijk dankt zijn huidige welvaart aan deze trams, de pionier van het eerste redelijke vervoer pion in de buurt Berijdbare wegen volgde later.

Bezienswaardigheden in Mossman:
Daintree National Park: Daintree is een nationaal park in Far North Queensland , Australia , 1502 km (933 mijl) ten noordwesten van Brisbane en 100 km (62 mijl) ten noordwesten van Cairns. Het werd opgericht in 1981 en is onderdeel van de Wet Tropics van Queensland. In 1988 werd het bedrijf verleend als een World Heritage List. Het park bestaat uit twee delen met een vaste agrarisch gebied tussen hen die de steden omvat Mossman en Daintree Village .
De hoofdingang van Daintree National Park ligt ten zuiden van de Daintree River bij Mossman Gorge, waar bezoekers de allerbeste regenwoud kunnen zien. Echter, de woorden "Daintree National Park" zijn uitvoerig geschilderd op alle straatnaamborden in Mossman door de vorige Douglas Shire raad, om bezoekers naar het toeristische gebied ten noorden van de Daintree River te sturen.

Daintree National Park is waardevol vanwege zijn uitzonderlijke biodiversiteit. Het bevat belangrijke habitat voor zeldzame soorten en vruchtbare vogels.

Reis naar Cairns/Mossman mooi op tijd echter.........vloog die kist eerst naar Brisbane, zo'n 1300 km ten zuiden van Cairns, uitstappen, door de bagage check, en lastig dat ze daar zijn!
We vlogen na 1 1/2 uur tussenstop naar Cairns, auto gehaald, sleutel uit elkaar, GPS moest toch nog even aan Internet, geen internet! Rondje met de auto, sleutel wil niet uit, deuren gaan automatisch op slot maar........uiteindelijk op weg naar Mossman. Prachtige weg, allemaal binnendoor en het links rijden went.
Bij aankomst leuk te zien dat wij op een bord welkom werden geheten, de eigenaren Maureen en Stephen stonden al op de wacht, uiterst vriendelijke ontvangst en direct al een heleboel informatie over de omgeving.

IMG_3910IMG_4097IMG_3913

Een klein, maar heerlijk zwembad gaf de nodige verkoeling.

IMG_3960IMG_3961IMG_3963                    IMG_3965                    IMG_3964

Bekaf, maar toch opgewekt naar de supermarket, ons lijstje: water (bier en rum bij de bottleshop) chips, cola en een sim kaart. Wat gegeten bij Sugars, snelle hap maar wel goed met een Nederlandse bediening. Eenmaal in onze kamer (voor de deur in de buitenlucht) biertje en cuba-libre gepakt en simkaart geïnstalleerd  Op de vraag hoe laat het ontbijt begint en eindigt kregen wij een snel antwoord: wij ontbijten om 08:00 uur en gaan vroeg naar bed en staan vroeg op, dus.......lagen wij er al om 10:00 uur in, lekker geslapen totdat vanuit de badkamer een vreselijk gejoel komt, jawel Ynama op de Skype.