Te Anau aan Lake Te Anau incl. glimwormpjes

9 november 2013 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Vanochtend wakker worden met een regenboog. Is toch wel aparte en prachtige ervaring. Geen betere manier om je nieuwe dag te beginnen, nietwaar!!!!!

IMG_7301IMG_7302IMG_7307

Vanochtend naar Te Anau gereden om, zoals wij gisteren vaststelden, het gezellige plaatsje te bekijken. Als je er echter doorheen loopt lijkt het ineens anders, saai, stil en weinig interessants te zien, te beleven. De uitzichten blijven geweldig en ondanks de wolken toch goed zicht op de bergen. Maar wat is het koud als het zonnetje achter de wolken verdwijnt, het kwik daalt dan al gauw naar de 9 graden en dat met maar 1 pullover (Ruud) in de koffer en fleece vesten die voor de zomer zijn bestemd. Astrid heeft alleen T-Shirts, sommige met lange mouw. Rondgekeken naar vesten, truien, toch niet geslaagd, dus voor morgen besloten om dan maar enkele lagen over elkaar aan te trekken. Wel zijn wij vanochtend goed geslaagd voor echter schaapswollen pantoffels uit Nieuw Zeeland.

IMG_7212IMG_7215IMG_7217IMG_7220IMG_7227IMG_7211

Vanmiddag met "Realjourneys" naar de "Te Anau Glowworm Caves". De oorspronkelijke Maori naam is: Te ana-au "the cave with a current of swirling water". Het was deze vertaling die leidde tot de herontdekking van The Anau Glowworm Caves in 1948.
De tocht per boot ernaar toe is al schitterend en de grot zelf is een echte belevenis. We mochten geen foto's maken, maar omdat wij een pakket met CD hebben gekocht konden wij enkele foto's via internet downloaden. De grot zelf is 6,7 km lang, het stuk dat wij gelopen hebben (zeg soms maar kruipen, zo laag was het) is slechts 250 meter en daarna stapten we in een bootje. De gehele tour natuurlijk in het pikdonker, wij waren dan ook best blij dat wij onze gids Britney mee hadden. (Rugzak van Astrid is echt grijs en niet blauw zoals de foto de indruk geeft!) Prachtig al die gloeiwormen, maar nog het meest indrukwekkend zijn de ondergrondse rivieren en watervallen, prachtig, ook het geluid van het vallende water........deze trip was echt de moeite waard.

IMG_7232IMG_7233IMG_7235IMG_7244IMG_7249IMG_7250IMG_7252IMG_7256IMG_7267IMG_7273IMG_7275IMG_7276IMG_7278IMG_7280IMG_7281image_1image_2image_6image_8image_10image_19image_20image_22image_24image_25image_26image_27image_28image_30image_32image_36image_37foto
Lake Te Anau is trouwens Nieuw Zeelands langste meer en Lake Manapouri, waar wij verblijven, het een na diepste meer.
O ja, Skype hebben ze al eeuwen in Nieuw Zeeland en Kiwi's zijn keihard, sporten in korte broek en korte mouw bij 9 graden, maar dat je gaat zwemmen in een meer van 7-8 graden is toch extreem, en onderweg wederom een collectie oude auto's gezien.

IMG_7214IMG_7213IMG_7296