Van Catlins naar Manapouri

8 november 2013 - Manapouri, Nieuw-Zeeland

Ons vermoeden gisteren dat het weer vandaag niet al te best zal zijn is uitgekomen, donkere wolken en onderweg veel regen. Allereerst hebben wij bij de McLean falls een kop koffie gepakt en via gratis wifi ons systeem op de ipad en iphones weer up-to-date gebracht. Daarna op naar Invercargill, op de kaart ziet dit eruit als een grotere plaats, voor de begrippen hier is het dat ook maar..........veel te beleven is er niet. Wel hebben wij de auto, die er inmiddels door de regen nog viezer uitzag, een wasbeurt laten geven zodat onze kleren, tassen etc. niet direct vies worden als we ook maar in de buurt van de auto komen. Door de regen hiervan geen beelden. Bij The Wae Wae Bay hebben wij even snel gestopt om een mini mars te eten en benen te strekken, en koud dat het steeds is, temperaturen schommelen tussen de 9-11 graden, samen met de wind is dat gewoonweg guur, maar onderweg blijven wij de stoere Kiwi's tegenkomen, ski jacks aan maar wel in korte broek en slippers.

IMG_7185IMG_7187IMG_7188

IMG_7208IMG_7209IMG_7210

Jessie en Ray (gastvrouw/heer) waren niet aanwezig, maar er lag een briefje met sleutel, dus wij konden erin. Prima huisje, aparte slaapkamer, kleine woonkamer met open keuken, grote badkamer, maar wat het allerfijnste was: een wasmachine met droger. Gelijk s'avonds alles schoongewassen, waarschijnlijk voor de laatste keer in deze vakantie. Een prachtig uitzicht naar de besneeuwde bergtoppen en een barbecue (een schone) in de tuin.

IMG_7196IMG_7204IMG_7198IMG_7297IMG_7299IMG_7298 In Manapouri bleek bij aankomst geen supermarket te zijn, dus maar even doorrijden naar Te Anau, prachtig plaatsje, mooie supermarkt en veel restaurantjes. Wij hebben daar voor morgen een toer geboekt om glimwormen te bezichtigen in grotten. Ter info: Lake Manapouri is volgens een legende van de Maori ontstaan uit de tranen van twee zusters: Motorau en Korowae, dochters van een stamhoofd uit de streek. Manapouri is een combinatie van twee mogelijke namen: Manawapouri (Manawa betekent hart: Pouri betekent treurig) of Manawapopore (Manawa hart: Popore snikken) en het wordt meestal vertaald met "lake of the Sorrowing Heart (meer van het treurende hart) of "lake of the Throbbing Heart" (meer van het kloppende Hart".

IMG_7206IMG_7205IMG_7207

Van reisblog naar fotoboek