Kaikoura en omgeving

19 november 2013 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

De ochtend begon weer donker maar met in de verte enkele lichtpuntjes, dus hebben wij kalm aan gedaan. Naast de snelweg, beneden bij onze locatie is een Maori kerkhof en daar heeft Astrid enkele foto's genomen.

IMG_8487IMG_8490IMG_8495IMG_8491IMG_8494IMG_8496

Daarna in Kaikoura heerlijke koffie gedronken en op naar "Half Moon Bay" om.......jullie raden het al, zeehondjes te bekijken. In de winter trekken de baby's met hun moeder richting de waterval van Ohau, slechts 10 minuten van de zee. Eenmaal aangekomen staat er op een bord dat het om honderden zeehondjes moet gaan en wat zagen wij: 1 zielig zeehondje!

IMG_8504IMG_8505IMG_8506IMG_8510IMG_8511IMG_8514

Na deze teleurstelling, ook alle andere bezoekers waren verrast dat het verhaal in hun reisgids niet klopt, op naar de zee waar een zeehonden kolonie is, deze hebben wij goed kunnen vastleggen.

IMG_8517IMG_8522IMG_8523IMG_8524IMG_8525IMG_8532

Na de zeehondjes in onze cottage lekker koffie gedronken en gewacht op de zon. Deze kwam in de middag en op naar Kaikoura. Eigenlijk een saaie stad, bestaat alleen uit eettentjes, motels en walviszoektochten en dolfijn zwemmen. Wij zijn dan ook blij dat wij morgen verder trekken en 2 dagen Wellington gaan verkennen.