Overtocht met de Interislander Ferry

20 november 2013 - Picton, Nieuw-Zeeland

De Interislander Ferry is de aangewezen manier om van het Noorder- naar het Zuidereiland te reizen en duurt circa 3 uur. De InterIslander Ferry heeft circa 11 afvaarten per dag tussen Wellington en Picton v.v.
Volgens inside informatie is een van deze veerboten afkomstig van de veerdienst tussen Breskens en Vlissingen. Op dit moment wordt er in China een van de veerboten door midden gezaagd en er komt een volledig nieuw middendeel in waardoor de boot 2x zo groot wordt. Deze is nog niet in de vaart genomen, volgens Lynn (onze gastvrouw van de vorige cottage) was er een uitgebreide rapportage op TV die precies uit de doeken deed hoe het stappenplan van de ombouw eruit ziet.

Vanochtend opgestaan met prachtig weer, heldere lucht en.......wij zitten vlak bij de hoge bergen met sneeuw. Tot op heden hebben wij deze door de bewolking nog niet kunnen zien en.......ineens ziet het er dan veel kleurrijker en vriendelijker uit.

IMG_8536IMG_8539IMG_8540

Onderweg naar Picton (vanwaar de ferry vertrekt) nog een coffee latte gedronken en daar genoten van de prachtige tuin en uitzicht.

IMG_8542IMG_8545IMG_8546IMG_8549IMG_8548IMG_8550

Eenmaal aangekomen in Picton was de bewegwijzering wat knullig maar uiteindelijk eerst even de auto geparkeerd om de bagage in te checken (gebeurt hier net als op een vliegveld), de boot van 11.00 uur lag er nog en wij hadden nog 5 minuten maar........wij moesten de huurauto (toch weer 3786 kilometer mee gereden) nog inleveren en daardoor geen tijd om een een boot eerder te nemen. Wel bleek dat onze vertrektijd was gewijzigd, van de week is er tijdens ruw weer een vrachtwagen op een van de boten losgeraakt en heeft een en ander aardig vernield waardoor de vernielde boot uit de vaart is genomen. Of dit de boot is die ook gevaren heeft tussen Breskens en Vlissingen betwijfelen wij gezien de grootte, dit lijkt meer op een cruise schip dan op een ferry.

De boot waarop wij zitten heet "Kaitaki" (betekend Challenger) en is in 1995 gebouwd in Nederland, statistieken:
- Bemanning: 60
- Lengte: 181,6 meter
- Breedte: 23,4 meter
- Max. snelheid: 20,5 knopen

IMG_8557IMG_8558IMG_8560IMG_8562IMG_8563IMG_8565IMG_8573IMG_8571IMG_8588

Aangekomen op het Noorder eiland, de koffers van de band gehaald, terwijl Ruud vast de huurauto ging ophalen. Alleen..........het kantoor was gesloten van Europcar, terwijl de anderen allemaal open waren.
Even gewacht, inmiddels stonden er al 6 anderen stelletjes ook te wachten, en toen maar bellen. Sorry, sorry, sorry, iemand komt er gelijk aan. Echt niet, het duurde ruim 5 kwartier en verschillende telefoontjes.

IMG_8596IMG_8598IMG_8593IMG_8595IMG_8599IMG_8594

Eindelijk kwam iemand, maar, volgens ons, net in dienst en heel zenuwachtig. Wij stonden als 3de in de rij en het kostte hem meer dan een half uur voordat hij de 1ste klant had geholpen. Eindelijk, ruim 2 uur nadat wij waren aangekomen, hadden wij de auto en na 10 minuten rijden waren we in het hotel. Prima kamer, midden in de stad, lekker ruim met bad en douche. De meeste dingen die wij willen bezichtigen kunnen we lopend doen.

149 Wellington 1150 Wellington 2151 wellington 3IMG_8762IMG_8763IMG_8764                                                                  IMG_8749

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade